In Golfclub

 

TEKST HANS DE JONGH

Om de golfbaan nog beter te promoten en de communicatie met de buitenwereld te maximaliseren heeft de golfclub van de Golfresidentie dit weekeinde de sociale media Facebook en Instagram ingezet. Doel van de pagina’s is om de club beter op de kaart te zetten en gerichte mediacampagnes op te starten.

Daarnaast wordt het als een perfecte tool gezien om nieuwe leden en/of greenfeespelers te winnen. Greenfeespelers kunnen via Facebook of Instagram direct contact opnemen met de golfclub om een starttijd te reserveren. De pagina wordt later ook gebruikt om evenementen te promoten en (mooie) foto’s te delen.

Tot nu toe werd door de club geen gebruik gemaakt van Facebook of Instagram. In het verleden hebben individuele leden geprobeerd een pagina zelfstandig te runnen maar in alle gevallen bleef dat zonder succes. Door het plan nu wel van een stevig fundament te voorzien, hoopt de vereniging de communicatie naar buiten toe verder op te voeren.

De eerste likes zijn intussen gescoord; de opzet is dat zoveel mogelijk leden dat doen om de communicatie zo breed mogelijk te voeren. Ook zijn de eerste reacties binnen. Die zijn vol lof over de baan. Zij variëren van “een club met een eigen gezellige identiteit”, en “een uitstekende gastvrijheid” tot “supermooie baan, geen teetimes, helemaal goed”.

Het adres van de Facebookpagina is @GolfclubGRD. De pagina op Instagram is te volgen met de hashtag #golfclubgrd. Op Facebook beschikken individuele bewoners van de Golfresidentie, los van de Vereniging van Eigenaren, wel over een pagina. Van deze besloten community zijn 109 bewoners lid. Zij delen onderling informatie over het park.