DOOR HANS DE JONGH
De nieuwe website van de Golfresidentie, het gemeenschappelijk communicatiekanaal van golfclub en Vereniging van Eigenaren, gaat dinsdag 7 januari online. Ook het grand-café De Vier Seizoenen participeert erin. De website, die dezelfde url krijgt als de huidige, heeft een moderne uitstraling en is overwegend golfgroen van kleur.
De site is gebouwd door het Drontense VWA dat al eerder een website voor de Golfresidentie in de steigers zette. Op haar eigen website schrijft VWA dat het innovatieve technologieën inzet om gebruiksvriendelijke websites te maken. Voor de Golfresidentie deed ze dat samen met vertegenwoordigers van golfclub en Vereniging van Eigenaren door op zoek te gaan naar de identiteit van de bezoeker.
Op die manier werden profielen beschreven om een website te creëren die aansluit bij de doelgroep. In het geval van de Golfresidentie werd een dominante positie toegekend aan de golfclub vanwege het grote aantal dagelijkse bezoekers. Het nieuws van golfclub, Residentie en het grand-café krijgt om dezelfde reden een prominente plek op de homepage.
De nieuwe website heeft een even eenvoudig als logisch navigatiesysteem. Wie dat wil kan er zelfs voor kiezen om één nieuwsrubriek een overheersende positie te geven en een of beide andere weg te filteren. De website is responsive. Dat betekent dat hij ook mobiel goed zichtbaar is. Het ontwerp reageert op het formaat scherm dat wordt gebruikt.
De ‘oude’ website heeft ruim zes jaar dienst gedaan en was aan vervanging toe. De golfclub noteerde in die periode bijna 140.000 page views en 15.000 bezoekers. Buitenlandse bezoekers kwamen vooral uit Spanje; Portugal en Duitsland vervolmaken de top-3. De website is overigens nog niet echt af; de Baanstatus wordt nog aangepast en er wordt nog een besloten deel aan toegevoegd.
.