TEKST HANS DE JONGH
De eerste gerichte Facebook campagne van de golfclub heeft maar liefst 4613 belangstellenden bereikt. Deze bezoekers toonden op enigerlei wijze interesse voor de golfclub. De Facebook pagina is een week lang in de lucht geweest. Hij was te zien in een straal van 50 kilometer rond de Golfresidentie.
Dirk Houtveen, die lid is van de promotiecommissie en de campagne ontwikkelde, is tevreden over het resultaat. “Uit de gegevens die voor ons beschikbaar zijn kan ik concluderen dat de campagne is geslaagd”, zegt hij.
De video, die als een eyecatcher op de pagina stond, werd 1482 keer bekeken. Daarnaast is die door veel bezoekers gedeeld. Op de BOOK NOW button werd 216 keer geklikt. Daardoor kwam informatie in beeld over greenfee-tarieven en lidmaatschapsvormen.
De publiciteitscampagne op Facebook krijgt in februari een vervolg. Eerder al plaatsten de besturen van VvE en golfclub advertenties in dag- en advertentiebladen om meer buitenleden te werven. De lidmaatschapstarieven voor buitenleden werden daarvoor extra aantrekkelijk gemaakt.