Woensdag, donderdag en vrijdag zal de baan goeddeels gesloten zijn in verband met het weeralarm Code Oranje. De tweede ronde om het clubkampioenschap Strokeplay voor senioren die donderdag zou worden gespeeld is gecanceld. De seniorencommissie gaat op zoek naar een vervangende speeldatum. De inloop op woensdagavond gaat niet door. De negen holes wedstrijd van de senioren op donderdag is ook afgelast.
In rap tempo wisselde het KNMI de afgelopen 24 uur het weeralarm; vanmorgen werd duidelijk dat Code Oranje vanwege de verwachte hoge temperaturen al woensdag van kracht wordt en drie opeenvolgende dagen aanhoudt. De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwende hitte waardoor iedereen last kan krijgen van gezondheidsklachten.
Het wedstrijdreglement bepaalt dat bij Code Oranje de baan wordt gesloten. Zowel het bestuur van de golfclub als die van de Vereniging van Eigenaren doen dat vanwege de veiligheidsrisico’s als gevolg van de extreme hitte. Daarbij wordt onder meer gewezen op de zorgplicht die beide verenigingen hebben. Bij Code Geel blijft de baan wel open; bij Code Rood moeten spelers hun spel afbreken en de baan onmiddellijk verlaten.