De inloopcompetitie van woensdagavond 24 juni gaat niet door. Dat heeft de inloopcommissie besloten nadat het KNMI code oranje voor woensdag afkondigde in verband met de aanhoudende hitte. Het wedstrijdreglement bepaalt dat bij code oranje de baan wordt gesloten omdat de veiligheid van de spelers niet langer kan worden gegarandeerd.
Ook de seniorencommissie overweegt om de wedstrijden van donderdag, waaronder de tweede ronde van het Strokeplay clubkampioenschap voor senioren, om dezelfde reden te cancelen. De commissie heeft laten weten daar in de loop van dinsdag een definitief besluit over te nemen. Nieuwssite NU.nl meldt dat het zeker drie dagen achtereen minstens 34 graden in onze provincie wordt.